۱۳۸۸ آبان ۲, شنبه

زلزله در تهران



زلزله در تهران
زلزله را جدی بگیرید :
زلزله های مخرب (بم و زرند) که سبب خسارات شدید به جان و اموال مردم شد آیا میتوانست به سبب یک انفجار هسته ای پنهانی (آزمایش هسته ای) باشد؟
آیا زلزله اخیر در شرق تهران، که متعاقب آن رسانه های دولتی بیتفاوت از آن گذشتند ، و دولت نیز چند مانور نمایشی برای مقابله با زلزله اجرا کرد، ناشی از آزمایشات این چنینی در پارچین نبوده است!؟
براساس دیدگاه برخی دانشمندان زمین شناس ، آزمایش هسته ای و زلزله دو روی یک سکه میباشند، و یک آزمایش هسته ای زیر زمینی ، میتواند سبب زمین لرزه هایی قوی ، شبیه آنچه در زرند و بم اتفاق افتاد گردد.
قویترین زمین لرزه قرن بیستم در ایالت تان شان ، شمال شرقی چین بتاریخ 27 جولای 1976 به قدرت 8,2 ریشتر اتفاق افتاد، که سبب کشته شدن 800000 نفر شد.
این زمین لرزه پنج روز پس از آزمایش بمب اتمی فرانسه  ،  در مورورا (جزیره ای در اقیانوس آرام ، محل آزمایشات هسته ای فرانسه) اتفاق افتاد .
در اکتبر 1993 چین آزمایشی هسته ای در فلات لاپ نور در ایالت ژین جیانگ (به قدرت هشتاد کیلو تن)انجام داد که ، توسط ایستگاه های لرزه نگاری در سراسر دنیا رصد شد، چند روز پس از این آزمایش زمین لرزه ای به قدرت 6/6 ریشتر در همان مکان آمد.
در نوزدهم ژوئن 1992 ایالات متحده یک بمب اتمی را در زیر لایه های زمین در نوادا  آزمایش نمود، و یک مورد دیگر را چهار روز بعد آزمایش کرد،سه روز بعد در فاصله 176 مایل از آن آزمایشات زمین لرزه هایی به بزرگی حدود 7,6 ریشتر آمد و دقیقاً 22 ساعت بعد زمین لرزه ای غیر مترقبه به قدرت 5,6 ریشتر در بیست مایلی از آن ناحیه بوقوع پیوست.
همین موارد نیز در مورد زمین لرزه های ناحیه افغانستان و ایران در مورد آزمایشات هسته ای هند و پاکستان مشاهده شده است .
مطالعات مشابه ای توسط  دانشمندان ژاپنی ، بریتانیایی ، آمریکایی، آلمانی و کانادایی این نگرانی را حاصل داشت که آزمایشات هسته ای سبب سست شدن لایه های زمین ، و متعاقب آن زلزله های رانشی میگردد.

براساس تحقیقات برخی زمین شناسان ، زلزله طبس در سال 1978  شباهت زیادی به زمین لرزه های ناشی از آزمایشات هسته ای بوده ، و عده ای از محققین بریتانیایی بر این باورند که آن زمین لرزه بر اثر یک آزمایش هسته ای بوقوع پیوسته.
آزمایشگاهی در اوپسالا (سوئد) آزمایشی هسته ای به قدرت ده مگا تن  را درست سی و شش ساعت قبل از زمین لرزه طبس در شوروی ثبت کرد.
گری وایت فورد، پروفسور زمین شناس از دانشگاه برانسویک کانادا ، در مطالعاتی آماری ، به این نتیجه دست یافت که از سال 1950 به قبل که آزمایشات هسته ای اتفاق نمی افتاد تعداد زمین لرزه های با قدرت 5,8 ریشتر به بالا بطور متوسط 68 بار  در سال اتفاق می افتاد ، ولی پس از آن، این آمار به 127 بار در سال رسید یعنی دوبرابر.
مطالعه ای آماری در باره زمین لرزها  نشان میدهد ،در زمین لرزه های مخرب ، که بالای 1000 کشته برجای گذاشته از سال 1953 به بعد، 63 درصد آنها مدتی کوتاه پس از آزمایشات هسته ای اتفاق افتاده.
این مطلب ترجمه ای از پاره ای از بخش های مقالات زیر بود که این جانب ، بطور دست و پاشکسته ترجمه نموده ام .




حال همین تحقیقات بطور غلط و ناکافی در رسانه ها و مطبوعات ایران ، انتشار می یابد بطوری که منکر این قضیه میشوند .
بعنوان مثال مقاله ای که جندی پیش در روزنامه همشهری چاپ شد که در آن منکر ارتباط زمین لرزه و آزمایشات هسته ای بود ، که آدرس آن اینست:
که همین مقاله در جاهای مختلف دقیقاً به همین صورت توسط کارشناسان تکرار شده است (copy & paste) یعنی زحمت تحقیق را حتی محققین ما بخود نمیدهند.
در این مقاله حتی اعداد و ارقام مربوط به زلزله را هم اشتباه وارد کرده اند، بعنوان مثال زلزله 7,6 ریشتری کالیفرنیا را 7,3 عنوان کرده و موارد دیگر و در نهایت منکر ارتباط زلزله  و آزمایش هسته ای گشته ، بعبارتی ظاهراً اولیای امور خوش ندارند ، مردم را به این سو سوق دهند ، تا در پنهان آزمایشات هسته ای خود را  انجام دهند،
به هرشکل در این گیرو دار موج هسته ای ایران ، این مقاله میتواند ذهن ما را نسبت به این موضوع روشن کند که آزمایشات هسته ای و زمین لرزه بی ارتباط با هم نیست
و ما را به یاد اثر پروانه ای می اندازد (butter fly effect) ، که بال زدن یک پروانه میتواند پی آمد طوفانی در نقطه ای دیگر گردد ، فقط در اینجا قدرت انرژی هسته ای بمراتب بیشتر از بال زدن پروانه است.

نکته ها :
برای استفاده از ایمیل بهتر است از gmail استفاده کنید، و اگر از آن استفاده میکنید بهتر است از سرویس https بمنظور
بالا بردن امنیت و هک نشدن استفاده کنید ، بدین منظور از آدرس https://mail.google.com وارد ایمیل خود شوید
________________________________________
فیلتر شکن فراموش نگردد :
http://sneakme.net
http://god-blessus.blogspot.com/2009/09/antifil-ter.html
 

تیتر روزنامه نیویورک تایمز

در باره روحانی تنها، کروبی

A Lone Cleric Is Loudly Defying Iran’s Leaders


RIYADH, Saudi Arabia — A short midlevel cleric, with a neat white beard and a clergyman’s calm bearing, Mehdi Karroubi has watched from his home in Tehran in recent months as his aides have been arrested, his offices raided, his newspaper shut down. He himself has been threatened with arrest and, indirectly, the death penalty.
His response: bring it on.
Once a second-tier opposition figure operating in the shadow of Mir Hussein Moussavi, his fellow challenger in Iran’s discredited presidential election in June, Mr. Karroubi has emerged in recent months as the last and most defiant opponent of the country’s leadership.
Olivier Laban-Mattei/Agence
France-Presse — Getty Images
Mehdi Karroubi, an opposition
candidate, in Tehran at a June
protest of the disputed election.
همه از هدفمند‌شدن یارانه‌ها ضرر می‌کنند
***********************

مشکل اصلی کروبی / وقتی «همه جاخالی می‌دهند»، «او جاخالی نمی‌دهد»

***********************
دومین سوژه بعد از قرارداد برزیلی ها؛
***********************
وارونه سازی خبرگزاری های فارس ، ایرنا و.. و سایر خبر گزاری های دولتی  از حضور کروبی و سناریوی تصویر بردار هماهنگ شده خبرگزاری فارس با اوباش دولتی برای حمله به کروبی از زبان محسن سازگارا
***********************
بیست و سی و اینبار بازی با مجری تلوزیون (مرتضی حیدری):
حمله عناصر وابسته به دولت و فارس نیوز(False news) به بت شکن
در نمایشگاه مطبوعات


وبلاگ های جنبش سبز :

درباره مذهب از بزرگان :




برادر بی قراره؛ با صدای استاد شجریان

شب است و چهره ميهن سياهه
نشستن در سياهي ها گناهه
تفنگم را بده تا ره بجويم
که هر کي عاشقه پايش به راهه
برادر بي قراره
برادر شعله واره
برادر دشت سينه ش لاله زاره
شب و درياي خوف انگيز و طوفان
من و انديشه هاي پاک پويان
برايم خلعت و خنجر بياور
که خون مي بارد از دلهاي سوزان
برادر نوجوونه
برادر غرق خونه
برادر کاکلش آتش فشونه
تو که با عاشقان درد آشنايي
تو که همرزم و همزنجير مايي
ببين خون عزيزان را به ديوار
بزن شيپور صبح روشنايي
برادر بي قراره
برادر نوجوونه
برادر شعله واره
برادر غرق خونه
برادر کاکلش آتش فشونه

با صدای خسرو آواز ایران، استاد شجریان
حجم ویدئو:  KB 14,160
دانلود ویدئو

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دنبال کننده ها