۱۳۸۸ آبان ۱۲, سه‌شنبه

سیزده آبان




امواج سهمگین 13 آبان در راهند همراه شوید ، اطلاع رسانی کنید


چیزی نمانده


تاریخ ایران :
در قرن اخیر یک پوست پاره درنواحی سلیمانیه به خط پهلوی که به زبان هورامی بسیارنزدیک است بدست آمده که درآن چند بیت شعر به صورت مرثیه نوشته شده است. این اشعار براین دلالت دارد که کردها وبالاخص هورامیها درآغاز اسلام آئین زردشتی داشته اند واهورامزدا را  پرستش نموده اند.دراین اشعار حمله اعراب را به خاک کردستان به تصویر می کشد که شهرها وروستاها را تانواحی شهرزور خراب وویران می کنند.
 متن اشعار:


هــرمـــزگـــان رمـــان آتـــران کــــژان
                       ویشان شارده وه گه وره گه وره کـان

زورکـــاری عــــاره بکـــــردنه خـــاپوور
                       گنـــــا ئــــی پالــه هه تا شــاره زوور
 شه ن وو کـــه نیکـان وه دیل بشینا

                       میــــرئـازا تلـــی ژروی هـــــه وینــــا
 ره ویش زه رده شت مانووه بیکه س

                      بزیکا نیکا هـــــرمــــزد وه هیچ که س
 
معنی اشعار چنین است:

1-(هرمزگان) معابد ویران شدند ،آتش ها خاموش گشتند.بزرگ بزرگان خود را پنهان نمودند.(هرمزگان به معنی معابد یا مساجد است ودرزبان هورامی به مسجد مزگی گفته می شود .ومسجد معرب مزگد یا مزگت است  که ازمزدگه آمده یعنی هرمزدگه یا گد به معنی گدا که مقصود آن گداگاه هرمزد ومحتاجین به هرمزد است) . 2- عرب ستمکار دهات وشهرها را تاشهرزور خاپور وویران نمودند. 3- زنان ودختران را به اسیری گرفتند ودلیران به خون خود غلطیدند. 4- روش وآئین زردشت بیکس ماند وهرمزد به هیچ کس رحم نکرد.



 آثار فراوان به جامانده حاکی از زردشتی بودن مردم هورامان است مردم هورامان به نور وروشنایی اعتقاد داشتند وآن را مقدس می شمردند ومظهر قدرت اهورامزدا می دانستند. در اکثر روستاهای هورامان آثار بجا مانده از آتشکده ویا معبد زردشتی دیده می شود. کوه آتشگاه در پاوه نمادی از تقید مردم هورامان به آیین زردشتی وآتش پرستی بوده است. درکوه آتشگاه آتشکده ای قرار داشته که حدود هزار سال آتش مقدس فروزان بوده که با آمدن اسلام درهمان قرون اولیه اسلامی بوسیله مسلمان تخریب شده است. با این حال هنوز بقایای آتشکده موجود است.

برگرفته از :

خاتمی در پنجمین دوره اخلاق و نیایش:
انتقاد شدید خاتمی از مخالفت با لیبرالیسم از پایگاه فاشیسم
 خبرگزاری فعالان حقوق بشر در ایران :


 
بازداشت حداقل ۴ تن در مراسم هفتم آبان ماه
هفتم آبان ماه ( بيست و نه اکتبر ) همزمان با روز جهانی کورش که به همت کميته بين المللی نجات پاسارگاد اين روز در يونسکو به ثبت جهانی رسيده است گروه زيادی از هموطنان برای گراميداشت آن و برگزاری مراسم بزرگداشت کورش بزرگ قصد گردهمايی در پاسارگاد را داشتند که با ممانعت از سوی نيروی انتظامی و ماموران وزارت اطلاعات و پليس امنيت روبرو شدند.
دکتر عبدالله عبدالله گفت:" تصمیم به عدم شرکت در این انتخابات آسان نبود، اما توقعات من از برگزاری انتخابات فراهم نشده است، این تصمیم برای مخالفت با رفتار نادرست دولت و کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان است و بهمین دلیل در دور دوم انتخابات شرکت نمی کنم". وی که در یک میتینگ در دیدار با هواداران خود سخن می گفت، افزود:" با توجه به این شرایط، دور دوم انتخابات بدتر از دور اول برگزار خواهد شد".

روز گذشته اعلام شد
3 مسیر حرکت موج سبز
به سوی سفارت سابق امریکا

مسیرهای زیر در اطلاعیه ای که برخی سایت های خبری داخل کشور منتشر کرده اند برای راهپیمائی روی 13 آبان تعیین شده است. در این اطلاعیه ها قید شده است که حرکت 13 آبان به سوی هیچ سفارتخانه و یا محل دیگری جز محل سابق سفارت امریکا در خیابان طالقانی نیست. ضمنا از راهپیمایان خواسته شده، تا رسیدن به مقابل سفارت امریکا هیچ علامت و نشانه سبزی را ظاهر نسازند .

1- از میدان انقلاب، مقابل در دانشگاه تهران به سمت سفارت آمریکا
ساعت حرکت 10 صبح


2- از میدان 7تیر به سمت سفارت آمریکا ساعت حرکت 11 صبح

3- مقابل دانشگاه پلی تکنیک و در مسیر خیابان سمیه در همین دو زمان، یعنی 10 و 11 صبح. مهدی کروبی نیز قرار است از این مسیر به طرف سفارت امریکا حرکت کند.

ساعت حرکت و مسیر حرکت به نوعی انتخاب شده است که همه گروه ها در یک ساعت به محل خواهند رسید.

کسانی که نتوانند بموقع خود را به 3 مرکز یاد شده برسانند، می توانند خود را جداگانه به مقابل سفارت امریکا برسانند.

کروبی:
مردم محکم بایستند
وضع کنونی دوام نخواهد  داشت



----------------------------------
 

اطلاعیه آیت الله صانعی
استکبار و استبداد
دو روی سکه نابودی استقلال است

----------------------------------
 

----------------------------------
 



شهرزاد شعله و رنسو روسلینی فرزند روبرتو روسلینی در مراسم فستیوال




از 19 تا 24 اکتبر در شهر مایوی ایتالیا که در استان کامپانیا قرار دارد، جشنواره دهمین نشر جایزه روبرتو روسلینی برگذار شد این جشنواره که از طرف انجمن فستیوال فیلم مایوی، که بنیانگذار آن روبرتو روسلینی، کارگردان مشهور و از پایه‌گذاران نئورالیسم در سینمای ایتالیا است، همه ساله توسط این بنیاد در جنوب ایتالیا برگذار می‌شود

در فستیوال امسال حکایات زنان درد کشیده و داستان زندگی زنان ایرانی،فلسطینی، اروپایی، آرژانتینی مثل مادران میدان مایو به نمایش گذاشته شد زنانی که برای احقاق حقوق اجتمایی خود در هر گوشه از این جهان مورد خشونت‌های جسمی و روحی و ظلم و ستم قرار گرفته‌اند....


یکی از برندگان جایزه روبرتو روسلینی صورت زیبای ندا آقا سلطان بود. صورت خونین و معصوم او که نامشروع بودن انتخابات را گواهی می‌داد. ندا بعنوان سمبل جنبش دموکراتیک ایران ، زنی که به دفاع از حقوق بنیادین خود در خیابان کشته شد و به نماد شهامت و آزادی قیام مردم تبدیل گشت . و در جشنواره روبرتو روسلینی با اعطای این جایزه به آرمان ندا ارج نهاده شد .
این جایزه را رهروان ندا و فعالین حقوق زنان، خانم شهرزاد شعله مسئول زنان دموکراتیک ایرانی در ایتالیا و آقای داوود کریمی سرپرست و مسئول انجمن پناهندگان سیاسی ایرانی در ایتالیا دریافت کردند


شعارهای اعتراضی در دانشگاه خواجه نصیر با حضور صفار هرندی
یکی از کِیف-دارترین ویدئوهای دانشگاهی این روزها. به جز شعارهای معمول «نصر من الله و فتحه قریب وای بر این دولت مردم فریب» و «ننگ ما وزیر فرهنگ ما» که این روزها تو دانشگاه ها میشنویم، تو سالن خواجه نصیر یه اتفاق جدید افتاد.
برگرفته از : نون کوچیک
و توضیحات بیشتر در :
 
_______________

دستمزد میلیونی بازیگران تحفه سینما


 باز هم رقم دستمزد محمدرضا گلزار خبرساز شد 90 ميليون تومان دستمزد براي 3 روز بازیگری در نقش ملک‌الموت


----------------------

بلوتوث موبایل رسانه ای دیگر برای جنبش سبز

نام آنرا به اسامی جنبش تغییر دهید
 


بدون شرح ! تصویر سازی خبرگزاری فارس(false) از ظهور احمتی نزاد در مشحد : به تصویر زیر دقت کنید :
حال به این تصویر دقت کنید
 کیهان اول مرداد 1384 یعنی 4 سال پیش:

البته متن خبرهاش هم کلی خنده داره.


----------------------------------
 

نرگس کلهر


بخش سرگرمی
 

عکس های رسیده :
 



___________________

دانش آموز نمونه :


   تست هوش :
آیا می توانید 10 اختلاف میان دو تصویر پائین را مشخص کنید؟ پاسخ خود را در قسمت نظرات بنویسید و جایزه بگیرید. آدرس ما تهران، خیابان جام جم ، منتظر نامه های شما هستیم


درس امروز جانور شناسی :
اعلام موجودیت جنبش سبز علوی توسط مش حسین شریعت نداری:

 


 

 




ملقب به پدر ژپتو، نام برده بی آزار است و خوراک اصلیش گه مفت است.امامی کاشانی برای حکومت اسلامی ایران حکم پیام های بازرگانی و یا ترانه های مجاز میان برنامه را دارد. وی را معمولا در نماز های جمعه کم اهمیت مشاهده می کنید.
این جانور را می شناسید؟
 نمایندگی ولی صغیر در کمیته امداد امام خمینی عضو در مجمع تشخیص مصلحت نظام بله درست حدس زدید   حب بابا تازه مسلمان (اسلام اگه چیز خوبی بود که این بابا مسلمون نمیشد)





ملقب به حسین شرم نداری (آکا برادر حسین ، حسین شیش سیلندر ،یا حسین شریعت نداری). همسر عصمت باروتی از شخصیت های به نام ....(شرمنده که نمیتونم بگم!)مدیر مسئول مستراب کیهان(گلاب به .... با عرض مذرت)، که همه با صورت نکبت وی آشنا هستید و نیازی به توضیحات ندارد.
تیز مار نقدی : آناکوندای ولایت، جانوری بسیار خطرناک است که معمولا از دید عموم پنهان می ماند. خوراک اصلی این جانور گوشت دانشجویان است و علاقه شدیدی به شکنجه و کشتار دارد


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

دنبال کننده ها